Cukrář.cz

Reklama



Tajemství zákaznické přízně

11.01.2012 | Autor: Libor Tenk | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených

Zdvořilost k zákazníkům je první stupínek k prodejním úspěchům. Tato zdvořilost by se měla projevovat nejenom v obchodě, ale i na ulici. Lidé si potrpí na pozdrav i oslovení a obchodník nesmí být proto na pozdrav skoupý. Potrpí-li si někdo na titul, neváhejte dotyčného i takto oslovovat, neboť lichotka je polovinou úspěchu v kontaktu, zejména u žen. Chybuje ten, kdo nezdraví svého zákazníka i na ulici, protože obchodník musí být ke svým zákazníkům pozorný jak v obchodě, tak i mimo něj. Je lepší pozdravit dvakrát neznámého nežli nepozdravit jednou svého zákazníka na ulici. Zdravte i ty, kteří k vám přijdou třeba jen jednou za rok. Neotáčejte se nikdy na druhou stranu, nebo neklopte zrak když máte potkat svého zákazníka. Dělá to na něho nedobrý dojem a vašemu obchodu to neprospívá.
To stejné je potřeba vyžadovat i od vašeho personálu, protože nepozdravení zákazníka od prodavačky je hrubým prohřeškem proti obchodní etice. Pozdrav má být hlasitý a zřetelný a působit dojmem, že vychází tzv. od srdce. Stejně tak by měli zdravit zákazníka i zaměstnanci z výroby, kteří se se zákazníkem střetnou v prodejních prostorách. Tento na první pohled zdánlivý detail hraje dosti významnou roli v zákaznickém výběru obchodu, zejména pokud se obchody stejných typů nacházejí ve vzájemné blízkosti.


Dnes je pátek pátek 1. listopadu 2024
svátek slaví Felix, zítra památka zesnulých

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.