fiogf49gjkf0d

Však nejenom poznati, ale i zprávu dát, že nad námi záměr je boží, a Ježíš přišel lidem dát pravdu znát, že Bůh je Stvořitel, jenž náš svět tvoří. - a někteří to tak ctili -
A tak děj popošel o krok zase dál, Ježíš za činy dobroty na kříži spočinul, však ten, kdo se upřímnu jeho smál, toho pak boží soud neminul. - neradno se rouhati samotné vůli boží -
Ježíš pak v Nebesa ku Otci vystoupil, a z Nebes nám na zemi od Otce kraluje, a Jidáš, jenž Krista v prospěchu svém zradil, ten není v Nebesích, však v lidech ukryt je. - a to v mnohé lidské duši -
Však Ježíš, ten jenž vždy bývá milostiv, nikdy zlé lidi, v své mluvě neviní, stejně jak z kříže, - když ještě byl chvíli živ, - řekl: „Otče odpusť jim, vždyť nevědí čeho že činí!“ - šlechetnost Krista se vymyká lidskému vnímání -
A stejně tak milostiv, byl i on k Jidáši, když jej svědomí, ve vlastní oprátku vyhnalo, v soucitu útrpném promluvil ke zrádci: „Vím, žes trpěl, a určitě né málo.“ - a opět šlechetnost Krista se projeví -
A pravil Ježíš ke sluchu Jidáše: „Ty vidíš svět pouze jen přes svoje zraky, já tobě dám pohled svůj a ten ti ukáže, že svět může být i zcela jinaký.“ - stále dobro nám Ježíš nabízí -
Když poté Jidáš v zrcadlo pohlédl, zhrozil se toho co ve skle uviděl, on tam až hlubině duše Krista zahlédl, jehož obličej nosit on nyní měl. - to vůle tak byla samotného Boha! -
Však vzpomněl on slova Pánova, že šlechetný bude jak Ježíš sám, pokud lidé žít začnou od znova, tak jak lid v jeho mluvě bývá zván. - to velká je výzva k dobrotě -
Však kdeže lid, že by žil, dle slova Páně, sotva Ježíš byl v záhadném hrobě skryt, na slova Krista zapomněl plně, a po svém naplno opět zas počal žít. - co od lidí čekat lepšího? -
A v uchu zrádcově, zaznělo boží proroctví, že pokud člověk opět špatným stane se, že jeho obličej v symbol změní se otroctví a znamení hrůzy zla už navždy ponese. - pevný ortel již tak určen byl! -
Chodil Jidáš po Zemi nepoznán, a zlem lidským, obličej ve zlo se přetvářel, tak jaký byl, ku Kristu on kdysi sám, touž zradou lidí, ve zlo se přetvářel. - sám a sám opuštěn -
Povolal k sobě po čase, Bůh zase malíře, za kresbu Krista složil mu pochvalu, předal mu odměnu a zeptal se, zdali že, zda peklo zvládnul by malovat a vložit do rámu? - malíř tak opět Bohem poctěn je -
Malíř Bohu přání slíbil vyplnit, a šel domů, pro barvy, paletu, štětec, přemýšlel, kde dobré by bylo námět vzít, když proti němu ulicí blížil se stařec. - malíř v nitru duše cosi tuší -
Postava shrbená, šat značně špinavý, vlasy trčí mu, jak sláma ze mlatu, obličej do běla značně má sinalý, špinavé kalhoty, na nich má záplatu. - tak bídný stařec je -
Ale však, když stařec přišel sem blížeji, spatřil mu malíř naplno v obličej, výtvarná duše výskla mu v naději, že přišlo, co v znaku pekla ztvárnit chtěl. - ten muž byl peklu velice podobný -
Zlo, zrada, úskok, lest, zračí se ve tváři, nos lomený, po stranách oči jsou krvavé, neznal malíř, že zlo lidí, tvář muže přetváří, že obličej muže jeví vlastnosti lidí, ty pravé. - však nejen Ježíš, ale i Jidáš za lidi trpí -
Malíř starce zeptá se, zda malovat on jej smí, neb od Boha, že úkol peklo ztvárnit má, „Maluj,“ pravil muž, „však ne déle než se rozední,“ a ještě dodal, - že on malíře úkol zná! – - ta slova již dřív pravil sám Ježíš! -
V úleku strnul teď obrazů malby muž, vždyť kdys rovnaká již slyšel ta slova, a nyní z úst starce slyší je zase už, ty kdys Ježíš řek, a nyní slyší je znova! - v pocitu strnulém, muž malby naslouchá -
Tělem malíře projížděl hrůzy děs, však přec jen k plátnu štětec přiložil, a ten, - jak tenkrát sám - , malovat počal běs, vnímal jak hrůza, mu vstupuje do žil. - je mnoho věcí mezi Nebem a Zemí -
Nakonec obraz byl úspěšně dokončen a malíř byl s podobou pekla spokojen, chtěl znát, co na obraz stařec řekne jen, a jak je s rolí pekla srozuměn? - kdo by byl v roli pekelné spokojen? -
Staré oko krvavé, v obraz se zahledí, muž zla jen hlavou pokyne, pohled se v tvář Satana zahledí a hlas řezavý řekne: „Kéž mně Bůh konečně promine.“ - malíř v údivu naslouchá -
Udiven malíř byl, rád, že práci skončil už ztvárněním, mysl malíře si je jista, kdo jsi, zeptal se, -„jsem Jidáš“ -, řekl muž, „podle mne jste pane, kdys maloval Krista!“
|