�l�nek ze serveru Cukr��.cz (www.cukrar.cz)


V�echna pr�va vyhrazena (c) 2001 V�trn�k, s.r.o.
Upozorn�n�: Doslovn� ani ��ste�n� p�eb�r�n� tohoto materi�lu nen� povoleno bez p�edchoz�ho p�semn�ho svolen� spol. V�trn�k, s.r.o.
Takto vyti�t�n� str�nka nen� dokladem shody vyti�t�n�ho textu se skute�n�m �l�nkem a jako takov� nem��e ani b�t pou�ita.


SIGEP - karamelové skvosty v Rimini / - 2.

Autor: Jiøí Øezáè z Vìtrníku
Datum vyd�n�: 30.01.2012
URL: http://www.cukrar.cz/show.asp?id=1652

Absolutním vrcholem emocí a zážitku, bylo veèerní pøedstavování jednotlivých prací, které bylo provádìno zpùsobem úchopu soutìžního monumentu na pøedem pøipravené plošinì dvìma muži za stabilizaèní asistence autorky díla.

fiogf49gjkf0d

Riminský SIGEP se vyznaèuje objemným kvantem soutìžních a osvìtových akcí. Letošní 33. roèník nebyl výjimkou a zøejmì nejpùsobivìjší soutìží byla ryze dámská tvorba karamelových monumentù pod názvem PASTRY QUEEN - cukrová královna.
Rovná desítka - a to výhradnì - žen, karamelových umìlkyò z celého svìta, zaujala v dopoledních hodinách pozici ve vyhrazených kójích, aby až do 17. hodiny vytváøela zøejmì vrchol cukráøského umìní, monumenty z foukaného karamelu, s následným více jak hodinovým vyhlašovacím ceremoniálem.

 

Vidìl jsem již mnoho cukráøských soutìží v rùzných èastech svìta, ale zpùsob pojetí tohoto italského soutìžního modelu, pøedèil vše mnou dosud spatøené. Pøítomnost italského komentátora s pravidelnými vstupy smìøovaných na jednotlivé soutìžící, seznámení publika s problematikou a zákulisím karamelového umìní, mìla dobu tvání po celou dobu soutìže, kdy se diváci mohli seznámit nejenom s tvùrèí prací jednotlivých umìlkyò, ale i s jejich osobním životem, zákulisím cukráøského oboru v jejich zemi a rovnìž i s taji jejich umìleckého nitra.

 

Absolutním vrcholem emocí a zážitku, bylo veèerní pøedstavování jednotlivých prací, které bylo provádìno zpùsobem úchopu soutìžního monumentu na pøedem pøipravené plošinì dvìma muži za stabilizaèní asistence autorky díla, kdy tato trojice malými kroky "krok, sun, krok", pomalu pøinášela vysoký karamelový výtvor na pódium. Pøiznám se, že bych takovou práci osobnì nedìlal ani, jak se lidovì øíká, "za zlaté prase". A také i došlo na mou obavu, kdy, tuším, že tchaiwanské reprezentantce, spadla za zdìšeného výkøiku publika, èást karamelové ozdoby...

 

Celý tento transportní úkon byl propracován  absolutním hudebním aranžmá spoèívající ve smìsi svìtelných efektù a sugestivnì podmanivé hudby prosycené napìtím a speciálním víøením bicích nástrojù, které umocòovaly dokonalost a umìlecký projev zkomponovaných monumentù.

 

Právì na tomto ryze á la italském modernì renesanèním ztvárnìní slavnostního ceremoniálu se opìtovnì ukázalo, jak je dùležitá v prezentaci cukráøského umìní celá škála doprovodných projevù, protože doba v porovnání ještì s nedávným minulem, pokroèila mílovým krokem a pøinesla s sebou pro diváka dokonalý audivizuální servis, který bývá èastou souèástí mnohých umìleckých projevù. V tomto pøípadì i vrcholového projevu cukráøského mistrovství svìta.

- pokraèování -


Vytisknuto dne 23.11.2024 ze serveru
Cukr��.cz (www.cukrar.cz)
Konec �l�nku