fiogf49gjkf0d
• 95 % lidí se vyhýbá palmovému tuku
• 67 % zákazníkù otravuje zkoumat etikety
• Rohlik.cz nabízí jednoduché filtrování potravin bez palmového oleje
Praha, 8. bøezna 2016 - Závìry z prùzkumu na téma palmového oleje jsou jednoznaèné. 95 % z více než 5000 èeských zákazníkù, které oslovil online supermarket Rohlik.cz, se snaží palmovému oleji pøi nákupech vyhýbat. Nejèastìjším dùvodem jsou ekologické dopady jeho výroby (89 %) a také to, že je nezdravý (58 %).
Nejvíce si zákazníci hlídají složení u sladkostí a slaných pochutin (86 %), krémù a pomazánek (59 %), cereálií a cereálních tyèinek (58 %), tukù (53 %) a dìtské výživy. Nejvìtší problémy, které zákazníci v souvislosti s palmovým olejem øeší, jsou dva: nedostatek produktù bez palmového oleje (77 %) a zdlouhavé zkoumání etiket (67 %).
Rohlik.cz se rozhodl vyjít zákazníkùm vstøíc, zavádí proto jednoduché filtrování produktù bez palmového oleje. “Vìtší zájem o potraviny bez palmového tuku pozorujeme už nìkolik mìsícù, hodnì se ozývají rodièe malých dìtí, kteøí logicky zkoumají etikety nejvíc peèlivì. V kamenném supermarketu nic jiného nezbývá, na internetu to naštìstí jde bez luštìní etiket. Na Rohlíku staèí v jakékoliv sekci nabízející jídlo zapnout filtr na výrobky bez palmového tuku,” vysvìtluje obchodní øeditel Rohlik.cz Tomáš Jeøábek.
V souvislosti s palmovým olejem je také dùležité poznamenat, že legislativa, která pøikazuje uvádìt palmový olej na etiketách, je relativnì nová - povinnost platí od ledna 2015. Èasto i samotní výrobci mají zastaralé databáze se složením svých výrobkù. “Na sociálních sítích proto zapojujeme zákazníky, aby nám posílali své tipy na ovìøené produkty. Lidé jsou v tomto fantastiètí, je vidìt, že palmový tuk je téma, který øeší vìtšina zákazníkù,” dodává Tomáš Jeøábek.