V roce 1905 ve vsi Portomaggiore nedaleko mìsta Ferrara, kupuje pìtaètyøicetiletý Genaro Fabbri, otec dvou synù Alda a Romea, starou drogeriii v jejíž spodním prostoru se nacházel i vinný sklep. Tento skromný obchùdek posléze mìní na obchod s likéry a na vývìsním štítu se nalézá nápis PALÍRNA DESTILÁTÙ A LIKÉRÙ G. FABBRI.
Firma v prùbìhu dalších let se rozšiøuje o produkci marmelády a na rozvoji provozu se stále více podílí i oba synové, kteøí se zaèínají aktivizovat ve výrobních a prodejních námìtech. To byla doba, kdy zakladatel spoleènosti Genaro Fabbri dosáhl vìku 73 rokù a vedení firmy svìøuje do ruk obou synù. V roce 1933 rodinný podnik mìní název na znìní Firma G. Fabbri & synové Aldo a Romeo.
Rokem 1935 zažívá spoleènost Fabbri výrazný vzestup a silnou stránkou její produkce se stává zpracování višní.
V roce 1947 navyšuje firma produkci se zamìøením na višòové sirupy se vzestupným ekonomickým rùstem a hospodáøskou stabilitou se stává na apeninském poloostrovì významným pojmem, mìní se akciovou spoleèností se zmìnou názvu na G. Fabbri SpA. Její výrobní program se rozšiøuje o novou èinnost zvanou Cremolati, tj. pøípravkù pro výrobu zmrzliny.
Ke slovu se dostává další generace a nová krev a bystøejší zrak posouvá dìní ve Fabbri o další vývojový krok. V dosavadní èinnosti, která vrcholí rokem 1952, dochází k rozšíøení výroby o nový sortiment ovocných past a krémù a ke slovu se dostává rovnìž výroba zmrzliny.
Ta je postavena na velmi dobrých výrobních základech a pøedchozích sofistifikovaných poznatkù se surovinami a výsledných produktù.
Tento úspìch dostává významné posílení prostøednictvím televizního pohádkového seriálu pro dìti, v nìmž kreslená zvíøecí komiksová postavièka bìhem svých komických exhibicí se obèerstvuje zmrzlinou z keramické nádoby s reklamním nápisem FABBRI.
Takovýto rozmìr propagace - nyní už lze hovoøit o zmrzlináøské spoleènosti v plném rozsahu - by Fabbri neudìlala ani v Americe.
Padesátá léta se dìlí o vládu se šedesátými, a ve zmrzlináøské velkospoleènosti pøebírá žezlo již tøetí generace potomkù Fabbrových.
Podnikatelský rodový gen po zakladateli Genaru Fabbrim a prvních následovníkù Alda a Romea, se naštìstí pøenášel na další pokraèovatele rodu, kteøí v té dobì již ve svìtovì proslulé firmì, nalézali své životní poslání a do jejího dalšího chodu vkládali v plném rozsahu své schopnosti, elán mládí a nadšení pro další rozvojové poznatky. V roce 1961 mìní spoleènost místo svého pùsobení do oblasti Portomaggiore, kde pùsobí dodnes.
Firma se rozrùstá do stále vìtšího rozmìru, jehož plošná výmìru pøesahuje hranici 180 000 ètvereèních metrù.
Znaèka Fabbri se stává známá v milionech italských rodinách díky svému zmrzlinovému programu, vèetnì mnohoèetných surovinových pøípravkù, potøeb a doplòkù.
Rok 1980 je rokem kdy významový pojem Fabbri se pøenáší pøes vodní plochu Atlantického oceánu, ale zároveò i proti smìru otáèení Zemìkoule, kdy expanduje na asijskou pevninu.
Témìø každý dopad zápalné jiskry obchodní expanze italské zmrzlináøské spoleènosti znamená vzplanutí obchodní vatry s logem Fabbri. V dobì kdy si bìh èasu poznamenává na své nekoneèné pouti rok 1990, a kdy firmu vlastní již ètvrtá generace Fabbriù, poèet zamìstnancù dosahuje èísla 250, výrobních linek lze napoèítat 17 a balicích 23.
Prùbìh 90. let lze charakterizovat jako výrobní nástup dalších produktù, mezi které náleží mléèné výrobky, mixované produkty, nápoje, koncentráty, rùzné sorty káv, èajù a èokolády.
V prostorách firmy Fabbri vzniká naukové støedisko výroby zmrzliny a cukráøských výrobkù, kde se um této znaèky prostøednictvím pojízdných výukových støedisek šíøí prostøednictvím jeho absolventù do dalších obchodních prostor.
V novém tisíciletí je znaèka Fabbri již ustáleným pojmem zmrzlináøského svìta s doprovodnými prvky své èinnosti.
Rok 2005 je významným výroèím jaké mùže v trvání firmy být, protože v tomto roce slaví FABBRI století své pùsobnosti na potravináøské scénì v celosvìtovém rozsahu. Její vìhlas ji umožòuje vstup i na výsluní filmového festivalu v Benátkách pod názvem „CENTO ANNI FABBRI“ (století Fabbri).
V souèasnu rodinný holding Fabbri, kde se ve vedení vystøídalo již 5 generací, zaujímá pozici pøední zmrzlináøské firmy, se vyznaèuje produkcí 130 tématických výrobkù dodávaných do více než 100 zemí. Je držitelem Košer certifikátu (židovská potravináøská norma) a Halal certifikátu (muslimská potravináøská norma). A je rovnìž držitelem mezinárodních norem UNI EN ISO 14001, UNI EN ISO 9001: 2015, IFS and BRC.
V tomto roce - 2020 - spoleènost G. Fabbri SpA oslavila již 115 výroèí svého vzniku a dobu pùsobnosti na svìtovém trhu.