�l�nek ze serveru Cukr��.cz (www.cukrar.cz)


V�echna pr�va vyhrazena (c) 2001 V�trn�k, s.r.o.
Upozorn�n�: Doslovn� ani ��ste�n� p�eb�r�n� tohoto materi�lu nen� povoleno bez p�edchoz�ho p�semn�ho svolen� spol. V�trn�k, s.r.o.
Takto vyti�t�n� str�nka nen� dokladem shody vyti�t�n�ho textu se skute�n�m �l�nkem a jako takov� nem��e ani b�t pou�ita.


SALIMA je za dveømi

Autor:
Datum vyd�n�: 16.02.2006
URL: http://www.cukrar.cz/show.asp?id=798

Mezinárodní potravináøské veletrhy SALIMA se uskuteèní v Èeské republice od 7.do 10.bøezna 2006. Platformu brnìnských veletrhù tvoøí SALIMA – jubilejní 25.mezinárodní potravináøský veletrh, MBK, INTECO, VINEX, TRENDY

Mezinárodní potravináøské veletrhy SALIMA se uskuteèní v Èeské republice od 7.do 10.bøezna 2006. Platformu brnìnských veletrhù tvoøí SALIMA – jubilejní 25.mezinárodní potravináøský veletrh, MBK – 3.mezinárodní veletrh mlynáøství, pekaøství a cukráøství, INTECO – 22.veletrh strojù a zaøízení pro obchod a veøejné stravování a VINEX – 12.mezinárodní vinaøský veletrh. V roce 2006 je navíc doplnìna novým projektem TRENDY s podtitulem Pøehlídka trendových potravináøských výrobkù.
SALIMA pøedstavuje svým rozsahem a kompletní nabídkou opravdu velký a silný mezinárodní veletrh. Zavedení dvouleté periodicity pøispìlo k ustálení nomenklatury oborù a umožnilo pøehledné rozèlenìní do skupin.

Jubilejní 25. mezinárodní potravináøský veletrh SALIMA
Vlajkovou lodí projektu je SALIMA, která zprostøedkovává pøehled o potravináøském prùmyslu støední a východní Evropy, o aktuálních trendech i obchodních pøíležitostech. V podobì jubilejního 25. roèníku se odrazí souèasný pøíklon k moderním produktùm podporujícím zdravý životní styl a pokrmùm s nenároènou pøípravou, stejnì jako èastìjší preference kvality pøed kvantitou. Statistiky èeského trhu potvrzují rùst spotøeby nealko nápojù, mražených produktù, „convenience food“, drùbeže, dìtských pokrmù, jižního ovoce, luštìnin, rostlinných tukù a olejù. Stejnì jako v jiných vyspìlých zemích, i ve støední a východní Evropì roste zájem o tzv. funkèní potraviny (s látkami blahodárnì pùsobícími na tìlesné funkce), o znaèkové potravináøské zboží a svìtové speciality.
Nosným tématem roèníku budou „bezpeèné potraviny“, ale na poøadu veletržních  jednání budou také stav potravináøství v Èeské republice a støední Evropì po rozšíøení EU a problematika zemí novì pøistupujících v roce 2007, tj. Bulharska a Rumunska.
Hlavními obory veletrhu SALIMA jsou potraviny, hotové a mražené pokrmy, nápoje (alko- i nealkoholické, káva, èaj), potravináøské stroje a technologie, obalové prostøedky a technologie. Na veletrzích SALIMA se v roce 2006 bude prezentovat velký poèet zahranièních vystavovatelù. V Brnì se budou prezentovat oficiální úèasti z Slovenska, Polska, Nìmecka, Rakouska, Thajského království, Srí Lanky, Èíny, Belgie – Vlámska, Portugalska a samozøejmì z Èeské republiky. Stále významnìjší a rozsáhlejší èást SALIMY se stává doménou technologií. Potravináøství je strategickým oborem hospodáøství každého státu a po vstupu Èeské republiky do Evropské Unie vyvstává na tomto poli stále øada nevyjasnìných otázek. Soustøedìním velkého poètu potravináøských odborníkù a pøedevším úèastí významných pøedstavitelù státních institucí a oborových asociací a svazù nabízí SALIMA prostor k semináøùm a konferencím a pøedstavuje významné informaèní a vzdìlávací centrum pro státy støední a východní Evropy.

Mezinárodní veletrh MBK
Pekaøský a cukráøský obor jsou charakteristické na jedné stranì pronikáním automatizace a uplatòováním nových technologických postupù, na druhé stranì pak vysokou konkurencí a nadbytkem výrobních kapacit a také jinde ve svìtì bývají zpravidla prezentovány formou samostatných veletrhù.. „Veletrh MBK pøipravujeme ve spolupráci s Podnikatelským svazem pekaøù a cukráøù, Svazem prùmyslových mlýnù ÈR a dalšími sdruženími. Chceme jej vyprofilovat jako nejvìtší pekaøský veletrh ve støední a východní Evropì a výhledovì usilujeme také o termínové zaèlenìní do øetìzce hlavních pekaøských veletrhù v Evropì,“ øekl nám Dušan Pelikán, manažer veletrhu MBK.

INTECO - vše pro obchod a gastronomii
Gastronomický trh nových èlenských státù EU roste (v Èeské republice meziroènì témìø o 7 %) a spolu s ním stoupají i nároky na kvalitu poskytovaných služeb. Trendem je výkonnìjší a technicky vyspìlejší zaøízení kuchyòských provozù, moderní technologie zpracování pokrmù, vysoká úroveò hygieny, kvalitnìjší vybavení a servis. Potenciál dalšího rùstu je zajištìn oèekávaným rozvojem cestovního ruchu a zvyšováním domácí poptávky po službách veøejného stravování.
INTECO 2006 naváže nejen na  pøedchozí roèník, ale také na 2. mezinárodní veletrh gastronomie, hotelových služeb a veøejného stravování G + H, který se v Brnì uskuteènil 1. – 3. 3. 2005 za úèasti 153 firem ze 6 zemí a 8113 odborných návštìvníkù.
K hlavním oborùm veletrhu INTECO patøí zaøízení a vybavení do malo- a velkoobchodù, hotelù, restaurací, klimatizaèní a zabezpeèovací technika, prostøedky pro úklid a údržbu.

Ve vínì je budoucnost
Èeský trh s vínem vykazuje stabilní meziroèní rùst o 7 % a je i nadále perspektivní. Ve spotøebì vína ale nadále Èeská republika výraznì zaostává za prùmìrem EU. Po rozšíøení spoleèného evropského trhu se pro dovozce vín otevøel nový prostor a na veletrhu VINEX to jistì bude znát. V souèasné dobì se na veletrhu VINEX budou prezentovat oficiální úèastí vinaøi z Rakouska, Portugalska, Maïarska a Slovenska. Ochutnat ovšem budete moci i vína z Jižní Afriky, Austrálie, nebo Chile. Již pøedchozí roèník zaznamenal významný vzestup zájmu zahranièních vystavovatelù. V roce 2004 se zároveò osvìdèila nová koncepce, kdy se do jednoho pavilonu soustøedily expozice producentù a dovozcù vín vèetnì služby centrálního mytí skla a do navazujícího pavilonu vinaøské technologie a vinohradnictví.
Oborovými skupinami veletrhu VINEX jsou sadbový materiál, vína hroznová, stroje a zaøízení k výsadbì a pìstování vinic, pro zpracování hroznù a manipulaci s vínem, pøístroje, zaøízení pro hodnocení vín.

TRENDY 2006
Cílem nového projektu TRENDY je koncentrovat novinky a trendové potraviny na jediném místì, pøedstavit je širší odborné veøejnosti, umožnit konfrontaci s konkurencí a v neposlední øadì podpoøit kvalitní èeské produkty pro moderní životní styl. Produkty budou prezentovány v pavilonu D v osvìtlených vitrínách a opatøeny podrobným popisem vèetnì pøípadného umístìní stánku jejich vystavovatele. Pøipravuje se také speciální katalog TRENDY 2006. O atraktivní projekt je velký zájem. Ètyøi mìsíce pøed zahájením je pøihlášeno témìø ètyøicet firem, mezi nimi napøíklad spoleènosti AGROTRADE, OLMA, UNIMILLS, PENAM, VÁHALA, PROVIO a další pøední tuzemští výrobci potravin.
K dispozici bude i speciální katalog TRENDY 2006, ve kterém najdete všechny informace o prezentovaných výrobcích a firmách, vèetnì data uvedení na trh a dùležitých informací o nutrièních hodnotách a trvanlivosti výrobku.

Tradice a statistika
Oborová paleta pøíštího roèníku bude stejnì kompletní jako v roce 2004, kdy se na brnìnském výstavišti pøedstavilo 1.162 vystavujících firem z 41 zemí, èistá obsazená výstavní plocha pøesáhla 26.000 m2 a branami areálu prošlo témìø 42.000  platících návštìvníkù, z toho více než 23 % zahranièních. Vìtšinu návštìvníkù tvoøili tzv. decision makers, kteøí rozhodují èi spolurozhodují o investicích a nákupech. Velký zájem projevila i mediální sféra, když se zaregistrovalo 415 novináøù z 11 zemí.

Doprovodný program
SALIMA – mezinárodní potravináøské veletrhy k sobì tradiènì vážou bohatý doprovodný program, který je z velké èásti vìnován aktuálním otázkám oboru.
Nosnou událostí bude mezinárodní konference „Bezpeèné potraviny na spoleèném trhu Evropské unie“, která oèekává øadu VIP hostù z tuzemska i zahranièí. Projekt TRENDY 2006 budou provázet aktivity Platformy komisaøe EU – Strava, fyzická aktivita a zdraví za pøítomnosti VIP osobností. Ve spolupráci s obalovým institutem  SYBA se uskuteèní 4. Evropská konference o novinkách a trendech v obalových materiálech, zamìøená na trendy v balení piva. V prùbìhu celého konání

 

projektu bude pod záštitou partnerù a podporujících organizací probíhat program doprovodných semináøù, konzultací a workshopù.
SALIMU už tradiènì provází øada odborných soutìží. Nejznámìjší soutìž pro vystavovatele o nejlepší exponát Zlatá Salima bude vyhlášena 7.bøezna veèer. Svùj význam mají také soutìže pro nastupující generace jako je Gastro Junior Brno – Nowaco Cup, ve která se pøedstavují  nejlepší studenti oborù kuchaø, èíšník a cukráø.

Kdy na veletrh?
Kladná reakce ze strany vystavovatelù v roce 2004 na rozdìlení dnù pro odborné návštìvníky, školy a laiky nás upevnily v této myšlence a i v roce 2006 bude pro všechny návštìvníky první dva dny konání veletrhù povinná registrace. Tøetí den jen urèen nejen odborníkùm, ale také støedním a vysokým školám je vyhrazen. Návštìvníkùm z øad široké veøejnosti pouze poslední den konání veletrhù. Potravináøské veletrhy jsou pøedevším o jídle a pití a o technologiích, kterými jednotlivé produkty vznikají. A právì všeobecný zájem o tuto významnou oblast každodenního života je dùvodem pro návštìvu SALIMY laickými návštìvníky. Ti jsou synonymem pro koneèného spotøebitele, který má klíèovou úlohu pro mnohé vystavovatele. Pro návštìvnickou veøejnost bude zamìøena i celá øada doprovodných akcí.

Celodenní vstupenku pro první tøi dny akce poøídíte za 500,-Kè, studentská vstupenka ve ètvrtek 9.bøezna pøijde na 200,-Kè. Poslední den akce je jednotné vstupné 100,-Kè. Máte-li zájem o návštìvu pouze soutìže Gastro Junior Brno – Nowaco Cup, zaplatíte za vstupenku 50,-Kè.

Mezinárodní potravináøské veletrhy SALIMA jsou pro potravináøe skvìlou pøíležitostí k upevnìní vlastních pozic na tuzemském trhu stejnì jako k vyhledání nových odbìratelù v okolních zemích.


Vytisknuto dne 23.11.2024 ze serveru
Cukr��.cz (www.cukrar.cz)
Konec �l�nku