Cukrář.cz

Reklama



Kvalitní domácí potraviny lidé poznají podle značky Klasa

05.06.2003 | Autor: Radim Řezáč | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených
fiogf49gjkf0d

OBR1

Nadstandardně kvalitní a bezpečné domácí potravinářské a zemědělské výrobky lidé poznají podle značky Klasa s logem v národních barvách. "První výrobek oceněný touto značkou by měl být představen koncem srpna na Země živitelce v Českých Budějovicích," řekl na dnešní tiskové konferenci ministr zemědělství Jaroslav Palas. Zhruba od září by pak lidé měli tuto značku najít na oceněných potravinách.

"Značka umožní orientaci spotřebiteli ve výrobcích," ocenil novou značku ředitel Státní zemědělské a potravinářské inspekce Jakub Šebesta. Značka zároveň slouží k identifikaci typických národních potravinářských produktů.

Textová část značky KLASA v sobě spojuje dva významy. Klas jednak symbolicky vyjadřuje ryze český produkt a zároveň znamená něco prvotřídního. "KLAS je symbolem začátku zemědělské produkce.

Písmenem A začíná abeceda, což vyjadřuje také určitou špičku," uvedl náměstek ministra Rudolf Jánský. V grafické podobě tvoří logo lipový list a slovo KLASA. Pro zdůraznění vážnosti má písmeno barvy státní vlajky.

Na propagaci prvotřídních českých výrobků by podle Palase mělo ministerstvo zemědělství ročně poskytnout zhruba 200 až 250 milionů korun. To je částka srovnatelná například s Maďarskem, které za rok na tyto účely vydá asi 300 milionů korun. Program podpory domácích potravin včetně správy známek kvality by od 1. ledna 2004 měla převzít vznikající Marketingová agentura.
Značka bude výrobkům propůjčena na tři roky, po uplynutí této doby je možné vlastnictví značky prodloužit. Firmy pro získání značky musí splnit sedm kritérií. Patří mezi ně například stanovený minimální podíl tuzemských surovin, odlišný pro různé druhy výrobků. Produkt také musí být stoprocentně zpracován v ČR.
Na trhu již téměř deset let existuje značka Czech Made, kterou propůjčuje Sdružení pro Cenu České republiky za jakost. Je udělována za výrobky výjimečné kvality, nejen v potravinářské oblasti.
Své potravinářské produkty podporují rozsáhlým marketingem nejen okolní státy Evropské unie, ale i nově přistupující země jako třeba Polsko či Maďarsko. Pokud by ČR podobný program neměla, mohla by se po vstupu do EU ocitnout v konkurenční nevýhodě, soudí ministerstvo zemědělství.


Dnes je sobota sobota 23. listopadu 2024
svátek slaví Klement, zítra Emílie

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.