Cukrář.cz

Reklama



Balené pečivo alespoň občas kupuje šest Čechů z deseti

23.05.2002 | Autor: Red- | Formát pro tisk | Zaslat mailem | Do oblíbených
fiogf49gjkf0d
AISA, ČTK: Balené pečivo se stále častěji stává běžnou součástí jídelníčků. Jak potvrdil letošní průzkum agentury AISA, alespoň výjimečně ho kupuje šest Čechů z deseti. Je to zhruba stejně jako loni. Při nákupu rozhoduje hlavně lhůta spotřeby a vzhled pečiva, nejmenší vliv má naopak složení, značka a obal.
Balené pečivo, jako bábovky, vánočky, rolády, záviny a balené koláče, kupuje deset procent obyvatel ČR, 32 procent občas a 15 procent jen výjimečně. Častěji přitom nakupují balené pečivo ženy.
Převážná většina respondentů potvrdila, že na nákup má vliv a je při něm obvykle velmi důležitá lhůta spotřeby, vzhled pečiva, popřípadě cena. Méně důležitou roli hraje složení výrobku, značka, vzhled obalu či velikost balení.
Vzhled a cenu pečiva rozdílně posuzují lidé s různým sociálně-ekonomickým postavením. Čím vyšší postavení, tím důležitější je vzhled a méně důležitá cena. Naopak, čím nižší má kupující sociálně-ekonomické postavení, tím důležitější je pro něj cena a méně důležitý vzhled.
Průzkum ale také ukázal, že poměrně velké procento veřejnosti, letos 41 procent, balené pečivo nenakupuje vůbec. Průzkumu se zúčastnil výběrový soubor 1046 občanů ČR ve věku od 15 do 69 let.

Dnes je čtvrtek čtvrtek 21. listopadu 2024
svátek slaví Albert, zítra Cecílie

Top 5 měsíce

Reklama

Reklama Eiskon

Reklama

Reklama

(c) 2001-2024 Větrník, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Kurzovka.