fiogf49gjkf0d
Společnosti Delta Pekárny a Odkolek začaly spolupracovat v oblasti provozoven s rychlým občerstvením
Největší tuzemské pekárny, jako jsou společnosti Delta Pekárny či Odkolek, se snaží stále častěji oslovit zákazníky prostřednictvím vlastních prodejen. Tato strategie se totiž firmám začíná vyplácet, tržby z jejich vlastních provozoven v současnosti tvoří významnou část celkových příjmů.
Podle vedení Odkolku ale byly jeho prodejny v porovnání s konkurencí málo výkonné, proto se firma rozhodla naprosto změnit jejich fungování. "Vyčlenit prodejny od pekáren Odkolek bylo i z důvodu jejich ztrátovosti nutné," řekl generální ředitel Odkolku Ivan Flek. Změna spočívá v tom, že všech deset prodejen převezme a přebuduje společnost Eureca Shops, která je dceřinou firmou konkurenčních Delta Pekáren . Eureca Shops nyní provozuje ziskovou síť obchodů pod názvem Paneria. I když bude obě sítě ovládat jeden subjekt, Delta a Odkolek zůstanou i v této oblasti konkurenty. Vedení obou podniků do budoucna předpokládají, že se prodejna rychlého občerstvení jedné či druhé značky objeví v každém městě v tuzemsku s více než dvaceti tisíci obyvatel.
Dvaadvacet provozoven Panerie v loňském roce utržilo přibližně dvě stě miliónů korun. "Letos to bude i s prodejnami Odkolku asi o sedmdesát miliónů korun více," odhaduje ředitelka Eureca Shops Kristina Nikolaev. Delta Pekárny jsou největším českým pekárenským podnikem. Loni utržily 2,25 miliardy korun a vytvořily zisk 53 miliónů korun.
Všechny prodejny Panerie měsíčně prodají například 65 tisíc baget, devět z nich funguje na bázi franchisingu . Tato občerstvovací zařízení před nedávnem kvůli ostré konkurenci opustila strategii klasického pekárenského sortimentu a rozhodla se zaměřit i na speciality. Snaží se zákazníky nalákat třeba na snídaně či obědy. (tok) Autor:web-www.ihned.cz