Reklama |
Výrobci vajec dostali pokutu"Jde asi o deset firem a pokuta dosahuje celkem k deseti miliónům korun," řekl ředitel společnosti Druko Střížov František Svoboda. Sankce pro střížovskou společnost činila 1,2 miliónu korun. Podle Svobody jsou pokuty pro některé z postižených likvidační. Firmy budou postupovat úřední cestou a odvolají se k předsedovi ÚOHS Josefu Bednářovi. "Nikde nebylo řečeno, za jakou cenu mají výrobci prodávat. Loni jsme se sešli z popudu profesního svazu kvůli jiným věcem," zdůraznil ředitel. Ředitel odboru tisku a informací antimonopolního úřadu Kristián Chalupa včera pouze uvedl, že úřad v této věci vydal prvostupňové rozhodnutí, které dosud nenabylo právní moci. "Běží lhůta k podání rozkladu," dodal bez bližších podrobností. Podle prezidenta Agrární komory České republiky Václava Hlaváčka pokuta ÚOHS svědčí o tom, že na slabého si v této zemi každý troufne. "Je více než smutné, když pokutu dostane nejslabší v řadě. Dodnes přitom nikdo nenašel odvahu vlézt do obchodních řetězců, kde je to evidentní," uvedl Hlaváček. Úřad začal šetřit situaci na trhu loni poté, co si v létě zemědělci na obchodních řetězcích vymohli zvýšení cen za vejce. Producenti tehdy prosadili, že nemohou dál prodávat pod svými výrobními náklady. Podle Českomoravské drůbežářské unie se ceny vajec měly zvednout až o 30 procent. "K dlouhodobému prodeji vajec pod výrobní cenou nás donutila síla obchodních řetězců," vysvětlil Svoboda. Zatímco supermarkety za jedno vejce na platě nabízely kolem 1,50 korun, v zahraničí by čeští zemědělci dostali 2,50 až 2,70 korun. Poté, co prvovýrobci přestali do marketů dodávat, se postupně cena vajec navyšovala. Drůbežářský svaz podle Svobody upozorňoval již dříve na cenové praktiky řetězců antimonopolní úřad, ten se však tímto podnětem odmítl zabývat. Přístup úřadu k prvovýrobcům označil Svoboda za zarážející a proti zahraničí za naprosto odlišný. Řetězce totiž získávají na různých poplatcích, skontech a reklamních akcích nemalé peníze. "Jen na komoditě vejce odhaduji, že supermarkety za loňský rok získaly mimo normální prodejní marže dalších 30 až 40 milionů korun," uzavřel Svoboda. (čtk) (ihned)
Příbuzné články...
16.10.2020 Auf Wiedersehen lentilky !19.04.2020 Budoucnost cukráren v exkoronavirovém čase 10.05.2017 Juka Magnum ICE MGI 12 distributor zmrzliny 07.05.2017 Výrobníky GX – novinka ve výrobě zmrzliny 16.01.2016 Vitríny - základ vaší obchodní strategie [další příbuzné články] |
Dnes je úterý úterý 3. prosince 2024
svátek slaví Svatoslav, zítra Barbora Top 5 měsíceReklamaReklamaReklama |